About Me

My photo
Assalamualaikum Warahmatullah! Salam Sejahtera! Selamat Datang! Welcome to the blog “to love is to share”. You are set to connect with knowledge informations, articles, jokes, more and more blogs, etc, so for the meanwhile, do enjoy your visit. And if you have to go, don't forget to come back again. Lets we all, exclusively communicate, share, and discover interest for pleasure, funs and own benefits.. *** Sesungguhnya aku menulis bukan kerana nama, tetapi sekadar ingin berkongsi. Dan apa yang baik yang aku fikirkan, mungkin tidak pulak bagi pengunjungku. Oleh itu, aku mohon maaf dan aku tidak bertanggungjawab atas sebarang salah laku maupun sebarang kesulitan yang timbul akibat mengikuti apa yang aku kongsikan. Terima Kasih.. Sanggar Bayu I Say, What You Know Shapes Where You Go..

Tuesday, August 31

Merdeka! Merdeka! Merdeka!

Salaam guys, read on and enjoy.. thanks.



Hari ini genap 53 tahun hari kemerdekaan negara kita, sejak bermula pada 31 Ogos 1957..

dan sejak hari itu, bermula lah era penjajahan diri sendiri yang tiada penghujungnya hingga ke hari ini. kemerdekaan yang sering dilaungkan setiap kali menyambut hari kemerdekaan, setiap kali menjelangnya 31 Ogos setiap tahun, telah menyaksikan pelbagai tafsiran kemerdekaan-kebebasan , dari minda minda yang telah terjajah. Kalau dulu pejuang pejuang kemerdekaan negara kita, mengadaikan nyawa mereka untuk membebaskan negara kita dari penjajah luar , Mat Salleh di Sabah, Rosli Dhoby, Rentap dan rakan rakanya di Sarawak, Mat Kilau, Dol Said, Leftenan Adnan di Semananjung , semuanya ingin melihat anak cucu cicit mereka hidup tanpa penjajahan didalam erti kemerdekaan-kebebasan yang sebenar..


Kini sebut saja kemerdekaan, disambut saja hari kemerdekaan, sama ada menjelang hari kemerdekaan maupun diambang kemerdekaan, maka ramai le minda minda yang masih dijajah, yang mempunyai tafsiran erti kemerdekaan mereka sendiri, terus menjajah diri mereka sendiri dengan pelbagai perlakuan yang akan terus memusnahkan diri mereka, seperti mana penjajah Jepun, British, Portuguese , yang telah memusnahkan negara kita..


Jom sama sama le kita mengajak minda kita dan minda keluarga kita, saudara mara kita, kawan kawan kita, agar terus menjunjung kemerdekaan yang telah kita kecapi sejak tanggal 31 Ogos 1957, kita bebas dari penjajah Jepun, British, Portuguese dan seterusnya kini biar kita terus bebas dari dijajah oleh minda diri sendiri.. hargai le erti kebebasan, kemerdekaan yang menjadi hak kita kini.


Merdeka! Merdeka! Merdeka!


... dengan ini saya ingin mengucapkan selamat menyambut hari kemerdekaan negara kita, Malaysia yang ku cintai, kepada semua, pemimpin pemimpin negara, di negeri, didaerah, dibandar, dikampung, dipejabat dan dirumah, agar terus menjadikan kemerdekaan ini satu semangat untuk terus melihatg anak bangsa kita berjaya tanpa penjajahan..

Selamat Hari Kemerdekaan negaraku, Malaysia..31 Ogos 2010.

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment..

Related Posts with Thumbnails

View this Blog's as well