About Me

My photo
Assalamualaikum Warahmatullah! Salam Sejahtera! Selamat Datang! Welcome to the blog “to love is to share”. You are set to connect with knowledge informations, articles, jokes, more and more blogs, etc, so for the meanwhile, do enjoy your visit. And if you have to go, don't forget to come back again. Lets we all, exclusively communicate, share, and discover interest for pleasure, funs and own benefits.. *** Sesungguhnya aku menulis bukan kerana nama, tetapi sekadar ingin berkongsi. Dan apa yang baik yang aku fikirkan, mungkin tidak pulak bagi pengunjungku. Oleh itu, aku mohon maaf dan aku tidak bertanggungjawab atas sebarang salah laku maupun sebarang kesulitan yang timbul akibat mengikuti apa yang aku kongsikan. Terima Kasih.. Sanggar Bayu I Say, What You Know Shapes Where You Go..

Monday, May 24

ANAKKU SUDAH DEWASA RUPANYA..

Salaam guys, read on and enjoy.. Thanks.


Anak ku sudah dewasa rupanya..



Semalam, Ahad 23 Mei, selera makan tengah hari ku terangkat sekali. Apa tidaknya, menu hidangan tengah hari kami sekeluarga telah di "taja" sepenuhnya oleh anak gadis ku, Alya.. yang berumur 14 tahun, hmmm, hehehehe sudah dewasa rupanya dia. Alya telah menjadikan dapur ibunya, milik dia sepenuhnya tengah hari tu.



Rupa rupanya, pada Jumaat lepas, dia dan rakan sekelasnya telah dibahagikan kepada beberapa kumpulan untuk melakukan kerja-kerja amali untuk subjek Kemahiran Hidup Bersepadu (KHB) dibawah topik "Perniagaan dan Keusahawanan" di sekolahnya. Kumpulan mereka telah memilih untuk menjadikan masakan sebagai kerja amali untuk subjek tersebut. Maka masing-masing telah menyediakan menu-menu untuk dihidangkan sebagai "one step ahead" bahawa bidang masakan "perniagaan berasaskan makanan" adalah satu bidang keusahawanan yang menguntungkan. So, pada petangnya ketika didalam kereta setelah menujemput aku dari pejabat, Alya dengan petahnya menyakinkan kami bahawa dia akan memasak untuk kami sebagai makan tengah hari kami pada hari Ahad, 23 Mei 2010.



Maka keesokannya bermula le sessi dia dan ibunya membeli bahan-bahan bagi melengkapkan menu yang hendak disajikan sebagai makan tengah hari kami. Alhamdulillah, semalam, bagi aku tercipta le satu sejarah keluarga kami bahawa anak gadis ku ini telah menunaikan tanggungjawabnya sebagai seoarang anak gadis yang dewasa, memberi kesempatan kepada aku dan ibunya serta abang dan adiknya merasa masakan dari "air tangan" nya, dan hmmm hehehehe, bagi aku sungguh enak sekali, sungguh!.



Anak ku sudah dewasa rupanya..



Aku akui, memang selera ku terangkat sekali setelah menikmati hidangan makan tengah hari yang disediakan oleh Alya. seperti ibunya juga, aku pasti selepas ini, tentu keluarga kami tidak akan kekurangan "chef" untuk menyelerakan kami, sama ada hidangan untuk makan tengah hari atau makan malam kami sekeluarga..


Dalam diam, dia telah mewarisi kehebatan ibunya, dengan tidak sia-sia ketika membantu ibunya di-dapur walaupun cuma sekadar memotong sayur-sayuran, mencuci daging ayam, mengopek kulit udang , Alya telah mencuri pandang "skill" untuk meneruskan tradisi ibunya...



hahahaha, aku gembira!!!!

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment..

Related Posts with Thumbnails

View this Blog's as well