About Me

My photo
Assalamualaikum Warahmatullah! Salam Sejahtera! Selamat Datang! Welcome to the blog “to love is to share”. You are set to connect with knowledge informations, articles, jokes, more and more blogs, etc, so for the meanwhile, do enjoy your visit. And if you have to go, don't forget to come back again. Lets we all, exclusively communicate, share, and discover interest for pleasure, funs and own benefits.. *** Sesungguhnya aku menulis bukan kerana nama, tetapi sekadar ingin berkongsi. Dan apa yang baik yang aku fikirkan, mungkin tidak pulak bagi pengunjungku. Oleh itu, aku mohon maaf dan aku tidak bertanggungjawab atas sebarang salah laku maupun sebarang kesulitan yang timbul akibat mengikuti apa yang aku kongsikan. Terima Kasih.. Sanggar Bayu I Say, What You Know Shapes Where You Go..

Tuesday, February 16

Game Over???

Salaam guys, read on and enjoy..

hahaha, secara umumnya, cerita ini hanya merupakan satu cerita lawak. namun disebalik itu, ada unsur pengajaran yang boleh kita ambil dari cerita ini.
persoalannya, siapa lebih bijak? tukang gunting ke atau kanak kanak tu?
Jika kita berfikir secara selari (lateral thingking), mungkin kita akan mengakui bahawa seseorang yang lebih dewasa akan mempunyai kuasa berfikir yang lebih dari seorang kanak kanak. Namun kenyataannya, jika seorang kanak kanak itu semulajadi dianugerahkan dengan IQ yang lebih berbanding seoarang dewasa, cara berfikir kanak kanak itu sudah tentu melebihi apa yang ada pada seorang dewasa. Sama le perumpamaan yang mengatakan, "kecil jangan disangka anak, besar jangan disangka bapa" . disokong pula dengan kenyataan, "kecil kecil cili padi" So, cerita ini memberi peringatan kepada kita agar tidak memandang rendah pada sesorang. Mungkin orang itu nampak bodoh didepan kita, tetapi ada kelebihan yang tidak nampak dan akhirnya kita membodohkan diri kita sendiri. Oleh itu, kita jangan le turus menghukum seseorang itu, hanya kerana melihat dari luarannya saja tanpa mengetahui kedudukan yang sebenar.. lebih baik kita berhati hati dari terus menjatuhkan hukuman tanpa usul periksa.

well guys, read on this short story, and enjoy something good out of it. Thanks..


---
A young boy enters a barber shop and the barber whispers to his customer, "This kid is not so bright. Watch while I prove it to you."The barber puts a dollar bill in one hand and two quarters in the other, then calls the boy over and asks, "Which do you want, son?"The boy takes the quarters and leaves the dollar."What did I tell you?" said the barber. "That kid never learns!"Later, when the customer leaves, he sees the same young boy coming out of the ice cream store and says, "Hey, son! May I ask you a question? Why did you take the quarters instead of the dollar bill?" The boy licked his cone and replied, "Because the day I take the dollar, the game's over!"


"Anonymous"

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment..

Related Posts with Thumbnails

View this Blog's as well