About Me

My photo
Assalamualaikum Warahmatullah! Salam Sejahtera! Selamat Datang! Welcome to the blog “to love is to share”. You are set to connect with knowledge informations, articles, jokes, more and more blogs, etc, so for the meanwhile, do enjoy your visit. And if you have to go, don't forget to come back again. Lets we all, exclusively communicate, share, and discover interest for pleasure, funs and own benefits.. *** Sesungguhnya aku menulis bukan kerana nama, tetapi sekadar ingin berkongsi. Dan apa yang baik yang aku fikirkan, mungkin tidak pulak bagi pengunjungku. Oleh itu, aku mohon maaf dan aku tidak bertanggungjawab atas sebarang salah laku maupun sebarang kesulitan yang timbul akibat mengikuti apa yang aku kongsikan. Terima Kasih.. Sanggar Bayu I Say, What You Know Shapes Where You Go..

Thursday, September 23

Diet o Diet

Assalamualaikum! Salam Sejahtera!


Dikesempatan kita masih berada dibulan Syawal, dengan "open house" sana sini, oleh Pemimpin-pemimpin Negara/Negeri, Syarikat-syarikat Koporat, Orang perseorangan, dari yang besar besar hingalah ke orang kebanyakan.. sudah tentu kita tidak akan tertinggal untuk mengambil kesempatan ke "open house" ini. dan sudah tentu akan terhidang lah pelbagai makanan serta minuman yang untuk santapan semua hadirian yang berbilang.


So, apa kata kita berkongsi satu jadual diet yang boleh diikuti jika inginmengamalkan diet untuk kesihatan tubuh badan dan disamping berusaha untuk melangsingkan badan, agar kelihatan lebih menarik serta sihat..


Terima kasih kepada "sumber" maklumat jadual ini sebagai panduan untuk dikongsi bersama kepada pengunjung blog ini, sekurang kurangnya boleh kita jadikan sebagai satu dorongan untuk mencapai matlamat yang ingin digapai, kalau pun begitu jauh untuk tangan mengapainya tetapi bersemangat untuk melakukannya..hahahaha

PERINGATAN:

Blog ini sekadar untuk berkongsi apa yang baik difikirkan oleh saya, tetapi mungkin apa yang baik bagi saya tidak pulak begitu pada anda, jadi jadikan petua ini sekadar untuk mempastikan keberkesanan apa yang dikongsikan. Dan jika itu berlaku, Blog "TO LOVE IS TO SHARE" tidak bertanggungjawab diatas sebarang kesulitan yang timbul akibat mengikuti petua yang dikongsi ini. Wasalaam.






bangun tidur, therapy dengan air masak, dan makan 3-5 biji kurma


sarapan - 7.30-8.30 segelas oat/2 biji telur setengah masak/roti bakar


lunch - 12.30-1.30 sedikit nasi, lebihkan sayur dan lauk


Minum petang - 3.30-4.30 - coffee/tea - 1/2 kuih/capati


dinner - 6.30-7.30 roti/biscuit/fruit/sup


supperr - segelas susu

banyakkan minum air kosong.

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment..

Related Posts with Thumbnails

View this Blog's as well