About Me

My photo
Assalamualaikum Warahmatullah! Salam Sejahtera! Selamat Datang! Welcome to the blog “to love is to share”. You are set to connect with knowledge informations, articles, jokes, more and more blogs, etc, so for the meanwhile, do enjoy your visit. And if you have to go, don't forget to come back again. Lets we all, exclusively communicate, share, and discover interest for pleasure, funs and own benefits.. *** Sesungguhnya aku menulis bukan kerana nama, tetapi sekadar ingin berkongsi. Dan apa yang baik yang aku fikirkan, mungkin tidak pulak bagi pengunjungku. Oleh itu, aku mohon maaf dan aku tidak bertanggungjawab atas sebarang salah laku maupun sebarang kesulitan yang timbul akibat mengikuti apa yang aku kongsikan. Terima Kasih.. Sanggar Bayu I Say, What You Know Shapes Where You Go..

Wednesday, March 9

" Flashing Firmware " - Siri Akhir...

Salaam guys, read on and enjoy.. thanks.


---
" WHATEVER YOU DO, OUT OF THIS TUTORIAL, IT IS ALWAYS AT YOUR OWN RISK... "

Siri Akhir: Flashing Firmware..


Salaam dan selamat sejahtera kepada semua Warga "to love is to share" , yang secara eksklusif anda semua telah dihidangkan dengan beberapa siri Borak Belalang Tutorial - " Flashing Firmware " ...

Dan saya percaya didalam siri yang lepas, anda semua telah mengikuti tutorial serta memahami selok belok , bersedia baik dari segi fisikal malah dari sudut mental untuk melakukan proses "Flashing Firmware" terhadap target iaitu phone anda yang unhackable ..



---
Untuk siri akhir ini, saya percaya semua tools telah anda simpan dan telah melakukan proses "Cooking" dan program Phoenix serta firmware phone anda telah diinstall kat pc anda ...

ok, seblum anda memulakan proses "Flashing Firmware" , anda perlu bersedia dengan files seperti berikut:

#1- Modified UDA Pre Hacked File.

#2- Patches.rar (ambil folder Patches yang telah di extract sahaja, terdapat 3 files didalamnya..)

(Sebaiknya, create Temporary folder dan masuk kan file diatas kedalamnya..)

*** connect phone anda kat pc ..

#1- run phoenix. tunggu seketika hingga screen reader anda sebut "phoenix"..

#2- kemudian buka file menu, cursor ke "open product", cari RM-(phone anda( dan tap ke ok button..

#3- masuk file menu lagi, cursor ke "scan product" dan select. secara automatik phone anda, contoh E5 saya .. RM-632 042.014 akan Phoenix detect, lihat kat bawah sekali(guna JAWS cursor)..

#4- Masuk Flashing menu, cursor ke bawah ke "firmware update" dan select. tunggu seketika dan tap ke "options button"..

#5- Tap satu kali ke "Firmware List" , dan cursor kat bawah, anda akan jumpa lima files kat sini dan focus ke "bla bla bla mem card content" . Tap ke "Delete button" dan space bar, jawab Yes untuk arahan ini.. dan anda akan dibawa semula ke "Firmware List" ..

#6- Didalam firmware list ini, focus pada UDA file phone anda, dan tap ke "Edit button" dan space bar. Next, Tap ke ".. button" untuk brows ke simpanan "Modified UDA file" yang anda simpan didalam Temp Folder..

#7- Setelah anda pilih Modified UDA file tersebut, tap ke "OK Button" dan space bar. anda akan balik ke window permulaan dan tap ke "OK Button" dan space bar sekali lagi..

#8- Window "Firmware Update" akan terbuka. Guna JAWS cursor dan click pada perkataan "Scroll bar" symbol.. untuk buka page arahan seterusnya.

#9- Kemudian tap ke "Refurbish Button" dan space bar untuk memulakan proses flashing..

Apabila flashing firmware bermula, anda akan dengar bunyi seperti "Device" sedang Connect sehingga phone anda restart semula.. Tanda proses flashing firmware anda telah berjaya!

(in between, Buat setting date, time dan Current City .. )

#10- Copy folder "Patches" dan paste kat Memory Card . Kemudian masuk menu\ Application\ Installation Folder\ Rom Patcher +. Select dan tekan Option , cursor ke "All Patches" sub menu dan select "Apply".

Ha! Congratulation! anda telah berjaya hacked phone anda yang "UNHACKABLE" tu! .


*** MUSTAHAK!:

Sebelum memulakan proses flashing firmware ini, anda perlu utamakan perkara perkara berikut..

#1- USB Cable didalam keadaan baik dan sentiasa connected.

#2- Batteri phone anda penuh.

#3- Phone anda tidak berkunci (phone lock atau security lock)

#4- Phone anda tidak dalam status "Offline" (ada sim card didalamnya)


*** Untuk semua tools yang digunakan didalam siri "Borak Belalang" ini, jika ada yang masih tertinggal untuk mendapatkannya, sila ambil melalui link dibawah..

TO LOVE IS TO SHARE

atau tanpa prejudice, jika masih tidak dapat , sila email kan permintaan anda kepada saya..

dan seterusnya, tutorial ini sekadar dipanjangkan dengan erti kefahaman yang lebih mudah , dan apa apa saja tindakan anda semua selanjutnya adalah atas risiko diri sendiri ..


Alhamdulilla.. " BISMILLAH HIRRAHMA NIRRAHHIM.. YA ALLAH! PERMUDAHKAN KU, MENGENAI URUSAN KU, ATAS PERTUNJUK MU.. AMIN "


" TO LOVE IS TO SHARE"

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment..

Related Posts with Thumbnails

View this Blog's as well